Kolesarska pot Ščuka

scuka-kupikolo.si-800x300

KRATEK OPIS

Srednje dolga krožna pot sprva vodi ob jezeru skozi vas Otok, nato pa ob vznožju Javornikov mimo ostankov gradu Karlovec nad Cerkniškim jezerom.

Izhodišče je na parkirišču ob koncu vasi Dolenje Jezero, od koder se odpravite naprej po makadamski poti. Po približno kilometru in pol na križišču zavijete levo proti vasi Otok. Med potjo imate več priložnosti za postanek in občudovanje Cerkniškega jezera, ki vam bo ob vsakem obisku ponudilo drugačen razgled. Kolesarite skozi Otok, edino slovensko vas, ki leži na otoku, nato pa na križišču kakih 500 m za vasjo zavijete desno. Sledi okrog 10 km vožnje ob vznožju Javornikov, med katero se vam bo na nekaj mestih odprl prekrasen razgled na Cerkniško jezero in Slivnico. Kolesarite tudi mimo mesta, kjer je nekdaj stal grad Karlovec, s katerim je povezana legenda o nastanku Cerkniškega jezera, ter nad Jamskim zalivom s požiralnimi jamami, kot sta Velika in Mala Karlovica.

Ko prispete v Dolenjo vas, za gasilskim domom zavijete desno čez mostiček in se po dveh kilometrih vrnete na izhodišče v Dolenje Jezero.

Izhodišče: DolenjeJezero

Kolesarska pot Kosec

kosec-kupikolo.si-800x300

KRATEK OPIS

Krožna pot vodi ob skrajnih mejah polnega Cerkniškega jezera – ob vznožju Javornikov na eni in ob vznožju Slivnice na drugi strani skozi vsa objezerska naselja.

Izhodišče je na parkirišču ob koncu vasi Dolenje Jezero. Od tu se odpravite nazaj v vas ter ob samem koncu Dolenjega Jezera zavijete levo na makadamsko pot proti Dolenji vasi, kjer greste čez mostiček in zavijete levo. Zunaj vasi je pot ponovno makadamska, na prvem križišču zavijete levo, sledi rahel vzpon mimo razgledne točke in nad Jamskim zalivom z Veliko in Malo Karlovico. Ob koncu vzpona na križišču ponovno zavijete levo (v smeri Otoka in Laz pri Gorenjem Jezeru) ter se peljete mimo ostankov gradu Karlovec nad Cerkniškim jezerom.

Med potjo ob vznožju Javornikov se vam nekajkrat ponudi veličasten razgled na Cerkniško jezero in Slivnico. Po skupno okrog 15 prevoženih kilometrih prispete v vasico Laze pri Gorenjem Jezeru, kjer se ponovno začne asfaltna cesta. Od tu nadaljujete naprej proti Gorenjem Jezeru, zatem mimo vasi Goričice skozi Lipsenj in Žerovnico do Grahovega. Ko pridete do glavne ceste, zavijte levo. Tu lahko nadaljujete po glavni cesti do Cerknice, vendar ta zaradi prometa ni preveč primerna za kolesarje. Bolje se je odpraviti po vzporedni cesti – po približno 100 m na glavni cesti pri cerkvi v Grahovem zavijte desno ter nato čez 300 metrov levo. Pot nadaljujete po makadamski cesti, ko pridete do križišča, zavijete levo in nato takoj še enkrat levo. Po tej cesti se ob vznožju Slivnice peljete nad Martinjakom in čez cca. 4 km prispete do Cerknice. Tu se počasi spustite do glavne ceste, nato pa pred mostom zavijete levo v smer Dolenjega Jezera ter se vrnete na izhodišče.

Izhodišče: Dolenje Jezero
Razdalja: 32 km
Višinska razlika: 320 m.n.v.
Čas vožnje: izklopi B bold črke
Težavnostna stopnja: 2/5
Podlaga: 2/3 makadam, 1/3 asfalt
Povezava: Bikemap

Download

Kolesarjenje po Rakovem škocjanu

rakov-skocjan-kupikolo.si-800x300

KRATEK OPIS

Kolesarjenje po Rakovem Škocjanu še posebej prija v vročem poletnem času, saj gozdnata udornica s potokom Rak ponuja prijetno hladno okolje.

Če pot začnemo v Dolenjem Jezeru (19 km pot), se odpravimo proti Dolenji vasi, tam na levo do razgledne točke na Cerkniško jezero in desno proti Rakovemu Škocjanu. Na krožni poti skozi dolino se lahko ustavimo pri Malem in Velikem naravnem mostu ter cerkvici svetega Kancijana. Na izhodišče v Dolenje Jezero se vrnemo skozi Zelše, Podskrajnik in Dolenjo vas.

Seveda pa si lahko za izhodišče izberete tudi Podskrajnik, Zelše ali pa kar parkirišče pri hotelu v Rakovem Škocjanu. Tako boste pot precej skrajšali (krožna pot po Rakovem Škocjanu je dolga le 5 km), hkrati pa boste imeli več časa, da si ogledate vse lepote, ki jih dolina ponuja.

VIR: TIC CERKNICA

Izhodišče: Dolenje Jezero (19 km), Rakov Škocjan (5 km)
Razdalja: 19 km ali 5 km
Višinska razlika: 140 m.n.v.