K1.5 Spomin na rimsko cesto

Bogato zgodovino Suhe krajine in doline reke Krke na izjemen način predstavlja rimska cesta, ki je na določenih odsekih še dokaj avtentična. Prejetno kolesarjenje z neprevče zahtevnimi vzponi in spusti nas povrne skorajda 2000 let v preteklost, ko po rimski cesti obujamo spomine na rimljane.
Kosarjenje začnemo na Dvoru pri plavžu od koder so povzpneno po stranskih poteh do glavne ceste, ki jo pred koncem naselja prečkamo in zapeljemo na lokalno cesto proti Ajdovcu. V Sadinji vasi zavijemo v drugem križišču za Trebčo vas in mimo sv. Ahacija zapeljemo na koncu vasi na makadam. Kmalu bomo opazili večje obcestne kamnite bloke in pri Naralovem križu z zanimanjem spoznali, da so lahko nekatere stravri tudi z daljšo zgodovino. Potovanje nadaljujemo do Zafare, farne cerkve sv. Mohorja in Fortunata, spomenika NOB in Cviblja do gozda, kjer se bolj razrite poti ne smemo ustrašiti, saj je ‘Camel Trophy’ eden bolj zanimivih odsekov te poti. Ko pridemo iz gozda se pred nami prikaže prijetnas vasica Doljnji križ in kmalu po asfaltni poti peljemo do gasilkega doma pred katerim zopet zapeljemo na makadam. Kolesarimo po rimski cesti mimo sv. Marjete do ene izmed najstarejših lip na slovenskem v Valični vasi. Občudujemo to več kot 600 letno drevo. Kolesarjenje nadaljujemo do izjemne lipe in pri njej zavijemo levo, tu se žačenja spust do glavne regionalne ceste, po kateri kolesarimo do Brega in tu zavijemo levo in preko mostu prečkamo Krko. Po vzponu do lokalne asfaltirane ceste zavijemo levo proti Šmihelu, kjer se lashko ustavimo pri sv. Mihaleu in parku župnika Alojza Zupanca. V centru vasi zavijemo levo in mimo lepo urejenega gasilkega doma do križišča zavijemo proti Dešeči vasi, kjer po E7 pridemo do Budganje vasi in po vzponu do sv. Ožbolta kolesarimo zopet po slabši vendar izjemno stari cesti do Žužemberka. Držimo se E7 do sv. Roka, kje zavijemo proti Stavči vasi. Tu zavijemo na makadam do Jame in nato preko lesenega mostu se pripeljemo na cilj, plavž nas bo še vedno čakal.