K11 – PO POTI VINOGRADOV IN GOZDOV

Šmarješke Toplice – Žaloviče – Koglo – Štatenberk – Trebelno – Mokronog

Srednje zahtevna pot pelje iz Šmarjeških Toplic v tiho dolino Radulje, se povzpne na Trebelno do arheološke poti sv. Petra in romarskega kompleksa na Žalostni gori nad Mokronogom.
Najbolj primeren čas: topla polovica leta
Iz Šmarjeških Toplic kolesarimo mimo zdravilišča proti Gorenjim Šmarješkim Toplicam. Pri kužnem znamenju zavijemo proti Žalovičam. Za vasjo lahko vidimo ponikve manjše ponikalnice. Pot nadaljujemo proti Koglu. V križišču zavijemo levo na makadamsko pot, ki se spusti v dolino Radulje do mlina. Sledimo gozdni poti po desnem bregu Radulje. Prečkamo most čez Lipovec in peljemo naravnost mimo Hmeljniške žage. Ko zapeljemo preko mostu čez Raduljo na levi breg Radulje, v križišču zavijemo levo proti Rojam pri Trebelnem. V Štatenberku si lahko ogledamo kmečki muzej, nato pa nadaljujemo pot proti Udni vasi. V Črešnjicah se lahko okrečamo, nato pa nadaljujemo vzpon do Trebelnega. Pri cerkvi sv.Križa je lep razgled po okolici. Sledi spust proti Gorenjemu Mokronogu. Na manjši vzpetini ob poti stoji cerkev sv.Petra in kostnica. Iz Gorenjega Mokronoga kolesarimo proti Žalostni gori in Mokronogu. Tu si lahko ogledamo staro trško mesto, obrambni stolp in ruševine gradu Mokronog.