OB MEJI

Izhodišče: v središču Solkana, tik ob Solkanskem vodnjaku

Pot začnemo v središču Solkana na trgu Jožeta Srebrniča. Od tam se peljemo v smeri Nove Gorice. V krožišču izberemo prvi izvoz in v naslednjem večjem križišču sledimo tablam za Gorico v Italiji. Pred mejnim prehodom zavijemo na levo. Kmalu pridemo do železniške postaje, najstarejše stavbe v Novi Gorici, pred katero je urejen Evropski trg, na katerem lahko stojite z eno nogo v Sloveniji in z drugo v Italiji. V križišču, ki sledi, prečkamo cesto ter zavijemo desno na kolesarsko pot, ki nas vodi ob meji vse do Šempetra pri Gorici. Tam se priključimo na cesto, ki ji sledimo vse do podvoza pod avtocesto. V naslednjem križišču se priključimo na kolesarsko pot, na desni strani ceste. Vozimo se med polji vse do vojaškega stražarskega stolpa, v katerem se nahaja najmanjši muzej v Sloveniji in kjer je predstavljeno življenje ob meji z Italijo. Od muzeja vozimo naprej po kolesarski poti v smeri juga. Ko pridemo do glavne ceste, zavijemo na levo ter v krožišču izberemo prvi izvoz. Sledimo glavni cesti vse do križišča, v katerem nas table usmerijo proti Novi Gorici. Peljali se bomo mimo največjega strnjenega vinograda v Sloveniji Biljenski griči, ki se razprostira na 250 hektarjih površine. Pot nas vodi skozi vas Vrtojba do mesta Šempeter pri Gorici, kjer se spet priključimo na kolesarsko pot ob meji do Nove Gorice. Ko pridemo do Nove Gorice, zavijemo na desno ter se zapeljemo skozi mestno središče, kjer si lahko privoščimo počitek ob sladoledu ali pijači.