SVETA GORA

Izhodišče: v središču mesta Nova Gorica

Začnemo v središču Nove Gorice, enega najmlajših mest v Sloveniji, ki je bilo zgrajeno po drugi svetovni vojni. Od središča sledimo glavni cesti Nova Gorica – Ajdovščina, dokler nas tabla ne usmeri na levo proti Kromberku. Takoj za križiščem zavijemo na desno in vozimo po neprometni cesti do odcepa za Ravnico. Tam se začnemo počasi vzpenjati. Že čez nekaj ovinkov se pripeljemo do renesančnega gradu Kromberk, v kateremu domuje Goriški muzej. Od tam se začne cesta strmo vzpenjati do vasi Ravnica. Na razdalji 2,7 km bomo premagali kar 303 m višinske razlike. V vasi zavijemo na levo ter sledimo tablam za Lokev. Kmalu pridemo do naslednjega odcepa, kjer zavijemo levo v smeri Nove Gorice. Cesta se začne spuščati vse do odcepa za Sveto Goro, takoj za odcepom za Čepovan. Tu se začne 2,6 km dolg strm klanec s povprečnim naklonom 13,7%. Sveta Gora je znano romarsko središče, kjer se nahaja tudi frančiškanski samostan. Z vrha se nam odpre lep pogled na Novo Gorico in italijansko Gorico, Goriška Brda ter Tržaški zaliv. S Svete Gore se spustimo v Solkan, kjer nas pozdravi stari železniški Solkanski most čez reko Sočo, ki se ponaša z največjim kamnitim lokom na svetu. Iz Solkana se po glavni cesti odpeljemo proti Novi Gorici, kjer zaključimo naš kolesarski izlet.