Cerklje na Gorenjskem – Trasa državnega prvenstva v kolesarstvu 2020

banner-kolesarskih-poti_kupikolosi_800x300

Opis poti

Družinski kolesarski izlet v gorenjsko Flandrijo, kot ji zaradi pogostega vetra radi rečejo kolesarji, bo otrokom še bolj zanimiv, če dodamo, da bomo prevozili traso Državnega prvenstva v kolesarstvu 2020. Na cesti bomo lahko še vedno prebrali številne spodbude tekmovalcem, ki so jih pred tekmo napisali navijači. Za konec se lahko odpeljemo še do bližnjega Gradu Strmol ali pa do spodnje postaje gondole na smučišče Krvavec.

Pripeljemo se do Gostilnice in picerije Pod Jenkovo lipo v Dvorjah pri Cerkljah na Gorenjskem. Prav od tukaj so se junija na 146 km dolgo pot podali kolesarji na letošnjem Državnem prvenstvu. Zaradi okoliščin, ki jih po celem svetu kroji korona virus, je nastopilo vse najboljše, kar premoremo v kolesarstvu. Tudi v mednarodnem merilu je bila to prva dirka v korona razmerah in je zato še bolj odmevala v kolesarskem svetu.

S parkirišča zavijemo desno proti Cerkljam, nadaljujemo proti krožišču z umetelno izdelanimi čebelami in čebeljimi panji. V drugem izvozu zapeljemo proti Pšenični Polici in Zalogu.

kolesarske_poti_cerklje_ambrož_pod_Krvavcem_Kupikolosi

Na Klancu, rojstnem kraju Tadeja Pogačarja, zavijemo desno, čez polje, nato levo proti Komendi. Obvozimo krožišče v središču Komende, na drugem izvozu nadaljujemo naravnost, čez 500m v naslednjem krožišču zapeljemo v smeri Podboršta in Komendske Dobrave. Ko na levi peljemo mimo najnižje ležečega Planinskega doma v Sloveniji, se cesta začne rahlo vzpenjati. Sledi prijetna vožnja v hladu dreves in vzpon proti Komendski dobravi, ki na koncu doseže 8 odstotkov. Sledita še dva krajša vzpona proti Cerkljanski Dobravi. Pred Zalogom zavijemo desno proti Glinjam. Nadaljujemo v Šmartno, desno v Poženik, pri znamenju desno proti Pšati. V vasi Grad zavijemo levo proti izhodišču. Prevozili smo en krog, dolg 19,7 km. Tekmovalci so pred zaključnim vzponom na Ambrož pod Krvavcem prevozili 7 takih krogov, tekmovalke pa 3.

Ko zaključimo tekmovali krog, se za zaključek lepega izleta lahko odpeljemo še do bližnjega Gradu Strmol. S parkirišča Pod Jenkovo lipo tokrat zavijemo levo, po nekaj sto metrih zavijemo levo v vas Dvorje. Na koncu vasi zavijemo desno in smo pri Gradu Strmol, ki je zelo prijetno okolje za kratek postanek ali okrepčilo.

Imamo pa še dve možnosti:

Prva: Po želji celotno traso lahko začnemo na nasprotnem koncu, s parkirišča pri Planinskem domu Komenda. Zavijemo levo v smeri Komendska Dobrava in naprej po že opisani trasi, se vmes po želji ustavimo pri Gradu Strmol in se na koncu v Planinskem domu še podpremo z okusno hrano. Imajo veliko otroško igrišče, nemalokrat pa naletimo na privezane konje, saj tudi jahači to lokacijo radi uporabijo za počitek in okrepčilo.

Druga: Če želimo traso zaključiti v duhu prvenstva in otroci niso premajhni, lahko po zaključku ravninskega kroga, v vasi Grad, zavijemo desno. Pri odcepu za Ambrož pod Krvavcem in Šenturško Goro, kamor so zavili tekmovalci, nadaljujemo v smeri spodnje postaje gondolske žičnice na Krvavec. Tudi ta vzpon ni ravno nedolžen, v manj kot 3 kilometrih premagamo 180 m.n.v. Od odcepa se vzpon stopnjuje, začenši s 5 odstotki, nato vztraja pri 9 tih, zadnjih 800 metrov pri 12tih, občasno tudi 15tih odstotkih. A tudi, če bo treba malce pešačiti, bodo otroci ponosni na dosežek in ga dolgo ne bodo pozabili.

Progo prevozila: Alenka

Zapisano: Julij 2020

Kaj to sploh je Kupikolo.si?

• Trasa

Izhodišče in cilj: Cerklje na Gorenjskem pot poteka po manj prometnih cestah

Potek trase državnega prvenstva 2020: Cerklje na Gorenjskem – Pšenična Polica – Zalog pri Cerkljah – Klanec – Komenda – Podboršt pri Komendi – Komendska Dobrava – Cerkljanska Dobrava – Glinje – Šmartno – Poženik – Pšata – Grad – Cerklje na Gorenjskem