DOLINA BRANICE

Izhodišče: v mestnem jedru Vipave

Pot začnemo v starem mestnem jedru mesta Vipave, ki ga krasi baročni Lanthierijev dvorec. Od tam nas vodi pot po glavni cesti iz Vipave proti Podnanosu v smeri vzhoda. Po daljši ravnini pridemo do križišča, kjer zavijemo na desno proti Štanjelu. V vasi Manče se začne krajši vzpon do odcepa za vas Goče, kjer lahko skrenemo s poti ter se povzpnemo v to vas. Goče so ena najstarejših in tudi najslikovitejših vipavskih vasi, v kateri najdemo več kot 60 kamnitih obokanih vinskih kleti. Od odcepa za Goče se spustimo v dolino Branice. Kmalu za vasjo Trebižani se cesta odcepi na desno proti Braniku. Sledimo glavni neprometni cesti mimo sadovnjakov, vinogradov in njiv, dokler se ne priključimo glavni cesti Štanjel – Branik. Od tam nadaljujemo proti Braniku. Na levi kmalu zagledamo Rihemberški grad, enega največjih in najbolje ohranjenih gradov v tem delu Slovenije, ki se dviga nad vasjo Branik. Nadaljujemo po glavni cesti do Dornberka, kjer zavijemo desno v smeri Ajdovščine. Pred vasjo Zalošče se zapeljemo čez reko Vipavo, kjer se začne krajši nezahteven vzpon do vrha vasi. Od tu se peljemo do vasi Selo, kjer se priključimo glavni cesti Nova Gorica – Ajdovščina. Predlagamo, da se v Ajdovščini zapeljete skozi center mesta, kjer se nahajajo dobro ohranjeni ostanki rimske utrdbe Castra. Iz Ajdovščine se peljemo skozi vas Budanje, kjer je ob cesti velika romarska cerkev Marije tolažnice žalostnih. Malo naprej je na vzpetini nad glavno cesto dvorec Zemono, do katerega vas pripelje lepa asfaltna pot skozi drevored. V dvorcu Zemono se nahaja znana restavracija Pri Lojzetu. Lahko se sprehodite okrog dvorca, od koder je lep pogled na zgornjo Vipavsko dolino. Iz vasi Zemono se spustite po stranski cesti do Vipave in tako zaključite svoje kolesarsko potepanje.

nejc-bole-cestno-2-1920x10805848278247a8e_c_crsl marijan-mocivnik-branik-grad-208302-1920x1080_c_crsl