K1.2 Češnjeva kolesarska pot

Pot nas vodi mimo številnih naravnih in kulturnih znamenitosti, po relativno nezahtevnem terenu, do vznožja Gorjancev. Peljemo se mimo slikovitih vasi, še največja pozornost, posebno v mesecu juniju pa velja Brusnicam, v kateri vsako leto prirejajo prireditev Praznik češenj oz. praznik avtohtone brusniške hrustavke.
Z Glavnega trga se peljemo mimo vodnjaka kjer zavijemo desno in takoj levo po cesti med frizerskim salonom in hostlom naravnost navzdol do manjšega križišča kjer zavijemo ostro levo. Peljemo se po Šolski ulici mimo sodišča po Jerebovi ulici kjer zavijemo desno na lesen most v Ragov Log (zaradi stopnic in navpične steze, ki vodi na most je potrebno sestop s kolesa) v gozdu zavijemo levo navzgor in nadaljujemo po gozdni poti do vasi Ragovo ter naprej ob reki Krki naprej do Grabna, skozi vas Krka. Sledi vzpon do vasi Cerovci. Na koncu vasi zavijemo levo po gozdni cesti navzdol do Žihovega sela ter naprej do Dolenje vasi kjer se na koncu vasi spustimo do reke Krke potem pa zavijemo desno navkreber po asfaltni cesti do Gumberka in naprej do Rateža kjer prečkamo glavno cesto Novo mesto – Šentjernej. Nadaljujemo do vasi Male Brusnice in naprej do Velikih Brusnice kjer se v mesecu juniju odvija več dnevna prireditev Praznik češenj. Sloves so tu češnje dobile po avtohtoni vrsti Brusniška hrustljavka. Kolesarimo do Gabrja, ki je tudi lahko izhodišče za pohodnike, ki imajo namen raziskati Gorjance ali pa se le podati po klasični poti na Trdinov vrh. Pred Gabrjem zavijemo levo. Sledi daljši vzpon do Dolenjega Suhadola mimo vinogradov in travnikov skozi vas Tolsti vrh. Nato se spustimo do Gracarjevega turna kjer se je pogosto zadrževal Janez Trdina. Od tu se zapeljemo do Dolenjega Mokrega polja kjer zavijemo levo. Večji del poti se vozimo navkreber pri odcepu za Grad struga oz. Golf igrišče Grad Otočec zavijemo desno in se spustimo do kampa Otočec, nadaljujemo mimo Gradu Otočec. Na koncu lesenega mosta zavijemo levo proti Lešnici. Ko prikolesarimo do priključka na regionalno cesto Novo mesto – Kronovo nadaljujemo levo po kolesarski stezi do prvega krožišča kjer zavijemo levo in po nekaj metrih na križišču zavijemo desno proti Novemu mestu. Vozimo se skozi naselje Mačkovec, naravnost, mimo Plave lagune do križišča pri Zavarovalnici Tilia kjer zavijemo levo proti mestnemu jedru.