K4 – PO SKRAJNEM JUGU SLOVENIJE

Črnomelj – Adlešiči – Marindol – Preloka – Vinica – Špeharji – Radenci
Pot na jug Slovenije je zanimiva ter srednje zahtevna (dva vzpona). Posebno prijetna je vožnja ob Kolpi. Priporočamo postanek v Adlešičih (lan, pisanice) in v Župančičevi hiši v Vinici.
Od gradu pri Črnomlju se peljemo v smeri proti Vinici. Pri semaforju zavijemo desno pod most ter prečkamo Dobličico in Lahinjo. Pot nadaljujemo v smeri Adlešičev mimo Tribuč, Jankovičev in Dolenjcev. Tu lahko zavijemo levo do Rima, kjer si lahko ogledamo predelavo lanu od zrna do platna. V Adlešičih se lahko okrepčamo in ogledamo izdelavo belokranjskih pisank ter belokranjskih vezenin, nato pa nad kanjonom Kolpe odkolesarimo proti nekdanjim uskoškim vasem Marindol in Miliči, kjer še danes govore štokavski dialekt. V Žuničih si lahko ogledamo Šokčev dvor, nato pa se povzpnemo proti Preloki. Sledi spust v dolino Kolpe. Na Vinici si lahko ogledamo spominsko sobo Otona Župančiča, nato pa se spustimo do mejnega prehoda Vinica. Pri mejnem prehodu zapeljemo naravnost na cesto, ki pelje proti Učakovcem. Vozimo tik ob Kolpi mimo nekdanjega Prokšljevega mlina. V Učakovcih med hišami zavijemo desno na poljsko pot, ki nas skozi gozd popelje do afaltne ceste Vinica-Sinji Vrh. Sledi vzpon na Sinji Vrh, ki je znan po sinjevršem kalu in Fortunovi brajdi. S Sinjega Vrha se mimo Dalnjih Njiv in Špeharjev. Tu se lahko spustimo do Brega, kjer je edini še delujoči mlin na reki Kolpi ali pa nadaljujemo pot do Radencev.