NANOS

Izhodišče: na Glavnem trgu v središču mesta Vipava

Kolesarsko potepanje začnemo pred baročnim Lanthierijevim dvorcem v središču slikovitega mesteca Vipava. Od tam se skozi drevored peljemo proti vzhodu, v smeri Ljubljane. Kmalu za vasjo Podnanos je odcep na levo proti Nanosu. Tam se začne 8 km strmega vzpona do lovske koče Nanos. Malo naprej od koče preide cesta z asfalta na makadam. Kmalu se začnemo vzpenjati proti Vojkovi koči na vrhu Nanosa (1240 m), kjer si po dolgem vzponu lahko privoščimo malico. Z vrha Nanosa, zelo priljubljene pohodniške točke, se nam odpre pogled na Vipavsko dolino, Kras, Jadransko morje, Ljubljansko kotlino in Julijske Alpe. Od tu se zdi, da imamo celotno Slovenijo na dosegu roke. Od Vojkove koče se spustimo proti zahodu ter nato zavijemo na desno v smeri Abrama. Sledi še krajši vzpon po klancu, ki nas pripelje do priljubljene turistične kmetije Abram. Od tam se začnemo skozi bukov gozd spuščati proti Sanaborju. V vasi zavijemo na levo in nato kmalu še enkrat na levo, od koder se spustimo v vas Vrhpolje, ki je znana po pridelavi odličnega vina. Iz vasi Vrhpolje pa je le še kratka pot do našega izhodišča v Vipavi.