SPODNJA VIPAVSKA DOLINA

Izhodišče: v središču mesta Nova Gorica

Pot se začne v samem središču mesta Nova Gorica. Sledimo glavni cesti Nova Gorica – Ajdovščina v smeri vzhoda. Na začetku se vozimo po malce bolj prometni cesti vse do Ozeljana, kjer se večina prometa usmeri na avtocesto. Od križišča za avtocesto nadaljujemo naravnost proti Ajdovščini. Peljemo se skozi vasi Ozeljan, Šempas in Črniče, v katerih lahko najdemo več odličnih vinarjev in turističnih kmetij, kjer nam bodo z veseljem postregli z domačo hrano in odličnim vipavskim vinom. Od Črnič se spustimo do vasi Selo, kjer zavijemo desno v smeri Dornberka. Tu se začne manj prometna cesta, ki se vije po razgibanem terenu vse do Dornberka. Tam sledimo tablam za Novo Gorico. Malo naprej od bencinske črpalke zavijemo levo v smeri Gradišča, kamor nas usmeri tudi tabla za vinsko pot. Tam se začne krajši vzpon do vasi Gradišče nad Prvačino, od koder se nato spustimo v Oševljek in naprej do Renč. Na trgu v Renčah zavijemo na levo ter se držimo glavne ulice do table, ki nas usmeri na desno proti Mirnu. Kmalu pridemo do naslednjega križišča, kjer nas tabla usmeri levo proti Mirnu. Sledimo asfaltni poti skozi vasi Merljaki in Vrtoče vse do Mirna, kjer pri vodnjaku zavijemo desno v smeri Nove Gorice. V Mirnu vozimo po glavni cesti do krožišča, kjer zavijemo na desno. Na naslednjem krožišču izberemo prvi izvoz in nato v Biljah sledimo tablam za Novo Gorico. Na svoji desni bomo videli največji strnjeni vinograd v Sloveniji Biljenski griči, ki obsega 250 ha. Od tam se po ravni cesti peljemo skozi vas Vrtojba in mesto Šempeter pri Gorici, kjer se usmerimo proti Rožni dolini. V Rožni dolini sledimo tablam za Pristavo. Po krajšem vzponu bomo prišli do Kostanjevice pri Novi Gorici, kjer se nahaja Frančiškanski samostan. V samostanu so pokopani člani francoske rodbine Burboni, med njimi zadnji kralj te dinastije Karel X. Samostan ima bogato knjižnico, v kateri hranijo 10.000 knjig, med njimi tudi 30 inkunabul. Od Kostanjevice se spustimo v Novo Gorico, kjer zaključimo današnji kolesarski izlet.