Bale (Rovinj) – Barban – Vodnjan – Pula – Fažana – Bale (Rovinj)

banner-kolesarskih-poti
  • Trasa

Izhodišče in cilj Bale (krožna pot)– pot poteka pretežno po neprometnih, asfaltiranih cestah

Potek  Bale – Krmed – Svetvinčenat – Orihi – Barban – Glavan – Vodnjan – Galižana – Pula – Fažana – Peroj – Golubovo – Mednjan – Bale

• Razdalja

• Podlaga

asfalt

• Primerno za

cestno, lahko tudi treking kolo

Opis poti

Pot do Pule začnemo v Balah, ki ležijo v notranjosti Istre. Od Rovinja so oddaljene 12, do Pule jih loči 20 kilometrov. Ker želimo kaj videti, predvsem pa se izogniti prometnim cestam, se zapeljemo preko številnih malih istrskih vasi. Tja in nazaj naberemo 100 kilometrov, saj moramo prišteti še pot, ki jo opravimo, če smo nastanjeni ob morju. V našem primeru, iz kampa San Polo do Bal in nazaj, smo dodali še 16 kilometrov.

kolesarske-poti-kupikolo-si-5

Bale je naselje, ki leži na manjšem gričku, zato spominja na trg. Ozke tlakovane uličice, ki obkrožajo srednjeveški grad Bembo, skrivajo številne zgodbe. Ena takih je Kamene priće, konoba, ki združuje vrhunsko kulinariko, jazz glasbo, kamnite hiše in dvorišča, povezane v neverjetno zgodbo.

Iz centra Bal se na cesto Poreč – Pula priključimo pri oljarni Grubić, kjer zavijemo levo v smeri Poreča. To je precej prometna cesta, zato že po 2,5 kilometrih zavijemo desno, na lokalno cesto proti Krmedu in se preko Smoljancev po cca 10 kilometrih pripeljemo v Svetvinčenat. Leži v središču južnega dela Istre, ob tranzitni cesti, ki povezuje Pazin in Pulo, torej notranjost z jugom polotoka. Svetvinčenat je srednjeveško mestece, ki je v zadnjih letih postalo središče kulturnih prireditev. Večina se odvijajo predvsem v enem najbolje ohranjenih beneških gradov v istri, v Kaštelu Morosini – Grimani.

kolesarske-poti-kupikolo-si-8

V centru, preko ploščadi ob gradu, zavijemo levo do cerkve, nato desno in hitro levo. Priključimo se na podeželsko cesto in se kmalu pripeljemo do odcepa Orihi, Barban, kjer zavijemo levo. Pot vodi preko številnih vasi, kot so Pusti, Pajkovići, Bokordići itd.. vozimo se po skoraj praznih, od istrskega sonca prežganih, asfaltnih cestah. Barban je še eno srednjeveško mestece, v katerem še vedno gojijo konjeniške viteške igre »Trka na prstenac«, v kateri morajo tekmovalci s kopjem zadeti krog (prstenac) in ga sneti.

kolesarske-poti-kupikolo-si-13

Ko pripeljemo do krožišča, kjer bi levo zavili proti Barbanu, zavijemo desno mimo obrtne cone, v smeri Vodnjana. S te poti ne skrenemo, dokler nas ne pripelje v Vodnjan.

Vodnjan se nahaja cca 10 kilometrov od Pule. Ima nekaj, kar v ljudeh budi umetniško izražanje. Pred leti so organizirali različne festivale, v katerih so umetniki s celega sveta poslikali številne fasade. Do danes je v Vodnjanu okoli 40 takih muralov, kot jim rečejo. V turističnem uradu najdemo načrt mesta in oznake, kje se nahajajo. Za raziskovanje se nam splača vzeti malo časa, ker so resnično umetniško delo. Od Vodnjana se usmerimo proti Puli. Ko pripeljemo do krožišča, zavijemo levo, kajti nad tem je še eno krožišče, v katerem najdemo odcep za Galižano. Zavijemo desno in se še prek enega čudovito romantičnega istrskega naselja po 6-tih kilometrih pripeljemo v Pulo.

kolesarske-poti-kupikolo-si-15

Pula je največje istrsko mesto, poznano po dobro ohranjenih rimskih zgradbah, od katerih je najbolj znan amfiteater Arena iz prvega stoletja. Je šesti po velikosti na svetu in eden najbolje ohranjenih. Arena je zdaj čudovito prizorišče koncertov in kulturnih dogodkov. Žal je tudi tukaj korona pobrala svoj davek in zdesetkala dogodke, ki so se tu odvili v zadnjem letu. Naredimo krajši postanek, če nič drugega se zapeljemo po ozkih ulicah, kjer, če smo tja prispeli v jutranjih urah, iz vseh pekarnic omamno diši po sveže pečenem kruhu in pecivu.

kolesarske-poti-kupikolo-si-12

Na izhodišče se iz Pule vrnemo preko Fažane in Peroja. Zdržati moramo le prvi zelo prometni kilometer, da dosežemo odcep za Fažano, malo ribiško mestece, od koder je tudi izhod na otočje Brione, nacionalni park, poznan še iz Titovih časov. Na odcepu zavijemo levo in se mimo Fažane usmerimo proti Peroju, kjer v središču, pri cerkvici, nadaljujemo naravnost proti Barbarigi.

Po cca 2 kilometrih zavijemo desno v smeri Batvaći, Golubovo, Mednjan in cerkvice Sveta Foška, zgrajene leta 600. Cerkvica Sveta Foška je majhna, srednjeveška bazilika. Nahaja se na samem, ob njej pa je izredno močno energijsko sevanje iz zemlje, ki zelo pozitivno deluje na ljudi. Postala je romarski kraj čudežnih ozdravitev, zato pogosto srečamo ljudi, ki posedajo okoli cerkvice. Po skoraj prazni cesti peljemo skozi prej omenjena naselja in se priključimo na cesto Poreč – Pula. Usmerimo se proti Poreču in po nekaj kilometrih dosežemo krožišče, na katerem zavijemo desno v Bale.

kolesarske-poti-kupikolo-si-2

Čeprav nismo naredili nobenega večjega vzpona, se je nabralo preko 600 višinski metrov. Če dodamo še pot od obale do izhodišča, pa še dodatnih 150, kar dokazuje, da v Istri res ni veliko ravnine. Ravno je le morje, pa še to, le takrat, ko je mirno.

Napisala: Alenka KupiKolo.si

Julij 2021

Zemljevid poti

Download

Kaj sploh je Kupikolo.si?