Borovnica (Vrhnika) – Zaplana – Medvedje Brdo – Borovnica (Vrhnika)

banner-kolesarskih-poti-medvedje-brdo
  • Trasa

Izhodišče in cilj Borovnica  (krožna pot)– pot poteka po prometnih, asfaltiranih cestah

Potek  Borovnica (parkirišče na železniški postaji Borovnica ali pri trgovini Spar) – Podpeč – Notranje Gorice – Podplešivica – Drenov grič – Stara Vrhnika (Podčelo) – Zaplana (Ulovka) – Rovtarske Žibrše – Medvedje Brdo – Godovič – Hotedršica – Kalce – Logatec – Vrhnika – Borovnica (parkirišče)

• Razdalja

• Podlaga

asfalt

• Primerno za

cestno, lahko tudi treking kolo

Opis poti

Naselja na obrobju Ljubljanskega barja so idealno izhodišče tako za ravninske, kakor tudi za malo bolj zahtevne kolesarske ture z manjšimi ali večjimi vzponi. Ker sem doma v Borovnici, je bilo to tudi izhodišče tokratnega kolesarjenja. Možnost parkiranja vozila je na železniški postaji v Borovnici. Dostop do nje je označen z informacijskimi tablami.

S parkirišča se peljemo naravnost cca. 300 m mimo ostanka nekdaj mogočnega borovniškega viadukta, ki je v loku prečil najožji del Borovniške kotline in je bil največja zgradba na progi Dunaj – Trst. V »T« križišču zavijemo desno in nato v trikotnem križišču s cesto, ki pelje proti Vrhniki, zopet desno. V tem križišču je potrebna pazljivost, saj prihajamo z neprednostne na prednostno cesto.

kolesarske-poti-kupikolo-medvedje-brdo

Kolesarimo po glavni cesti proti Podpeči. Na levi strani nas spremlja Ljubljansko barje, na desni pa manjši griči in železniška proga. V Preserju lahko vidimo opuščeni kamnolom, nad njim pa Žalostno goro s cerkvico. Na ravnini pred naseljem Podpeč pred seboj ugledamo markanten hrib s cerkvico svete Ane, ki je zelo obiskana izletniška točka, saj nudi enkraten razgled daleč naokoli. Prikolesarimo do krožišča, kjer se usmerimo proti Ljubljani. Pred nami je dober kilometer ravnine, ki se prične z mostom čez reko Ljubljanico in konča s podvozom pod železnico. Še en ovinek in smo pri kapelici v Notranjih Goricah, kjer zavijemo levo.

Ta cesta je manj prometna, lahko pa nas presenetijo kakšna srna, zajec ali lisica. Vozimo do odcepa za Drenov Grič, kjer zavijemo desno. Po približno enem kilometru pridemo do glavne ceste Ljubljana – Vrhnika, vozimo po kolesarski stezi skoraj do Vrhnike. Pri tabli za ulico »Pod Hrušico« zavijemo desno mimo Mavrice in Osnovne šole Antona Martina Slomška. Na koncu ulice zavijemo ponovno desno. Po približno enem kilometru pridemo do smerokaza za Rovte, Ulovko, Zaplano.

Za nami je ravninski krog po Barju za ogrevanje, ki ga seveda lahko tudi izpustimo in se neposredno z Vrhnike podamo do navedenega odcepa. Pred nami je 5 kilometrski vzpon do Ulovke, po cesti z dobro podlago in zelo malo prometa. Ulovka je vrh med Zaplano in Planino nad Vrhniko. Tu so bila včasih smučišča, na katerih so bile tudi tekme na državni ravni, otroci okoliških šol pa so se na Ulovki učili prvih smučarskih zavojev. Nadaljujemo še malo gori in doli po Zaplani, nato pa sledi spust in na križišču za Rovte in Cesta zavijemo desno. V gostilni Mesec si lahko privoščimo postanek in osvežilno pijačo. Cesta vodi proti Žirem in se ves čas rahlo vzpenja. Po dobrem kilometru vožnje pridemo do odcepa za Medvedje Brdo, kjer zavijemo levo v hrib.

kolesarske-poti-kupikolo-medvedje-brdo

Prične se kar strm nekajkilometrski klanec skozi Rovtarske Žibrše do Medvedjega Brda. Planotasta vasica je prav idilična, ponujajo pa se nam tudi lepi razgledi. Z Medvedjega Brda imamo več možnosti za nadaljevanje poti: proti Idriji, proti Godoviču in čez Zavratec. Ker je bila pot s klanci kar bogato obdarjena, izberem spust v Godovič. Na nekaterih delih je ta razmeroma strm, zato je potrebna previdnost. Skozi Godovič poteka tudi maraton Franja, sicer pa so se v preteklosti v Godoviču na svoji poti ustavljali furmani s tovorom, kajti kraj leži na najlažjem prehodu s Primorske na Gorenjsko. Pri cerkvi sv. Urbana zavijemo levo za Logatec.

Proti Logatcu se cesta skoraj ves čas rahlo spušča in ob ugodnem vetru je ta del poti pravi užitek. Kolesarimo po pokrajini s travniki in pašniki, preko Hotedršice in mimo vasi Novi Svet. V Kalcah zavijemo levo, se peljemo skozi Logatec in Napoleonov drevored ter se spustimo po Vrhniškem klancu na Vrhniko.

V glavnem križišču na Vrhniki nas pričaka največji slovenski pesnik Ivan Cankar, ki se je 10. maja 1876 rodil v hiši Na Klancu na Vrhniki. O svojem rojstnem kraju je zapisal: »Vrhnika, prečuden kraj! V mehkem domotožju mi zakoprni srce ob misli nate. Kdo te je videl z bedečimi očmi, kdo te je spoznal? Šli so mimo, videli so bele ceste, bele hiše, in so šli dalje. Jaz pa sem ti pogledal v obraz kakor ljubljenemu dekletu in zdaj je moje srce bolno po tebi… « Pri spomeniku Ivana Cankarja zavijemo desno proti Borovnici. Po štirih kilometrih pridemo do kartuzije Bistra, ki jo je leta 1255 ustanovil Bernard Spanheimski skupaj s sinom Ulrikom III, takratnim koroškim vojvodo. Danes je v samostanu Tehniški muzej Slovenije z bogatimi zbirkami s področja kmetijstva, lovstva, lesarstva, tiskarstva, elektrotehnike ….

kolesarske-poti-kupikolo-medvedje-brdo

Sledi še 5 kilometrov ravninske vožnje do Borovnice.

Opisana kolesarska pot vas bo navdušila z Barjansko ravnino, lepimi vzponi in kulturno dediščino.

Zapisala: Marjetka Rot

Foto in GPX: Alenka kupikolo.si

junij 2021

Zemljevid poti

Download

Kaj sploh je Kupikolo.si?