Ljubljana Dolgi most – Ljubljansko Barje – Gornji Ig – Dolgi most

banner-kolesarskih-poti_kupikolo
  • Trasa

Izhodišče in cilj Ljubljana Dolgi most – pot poteka po prometnih cestah

Potek Ljubljana Dolgi most – Matena – Tomišelj – Vrbljene – Strahomer – Iška vas – Gornji Ig – Iška vas – Staje – Ig – Draga – Ig – Dolgi most

Dodatno Šentvid – Dolgi most

• Razdalja

55 km; iz Šentvida po zahodnem robu ljubljanske občine še cca 30 km (skupaj v obe smeri)

• Čas vožnje

cestno kolo, treking kolo

Ljubljansko barje

kolesarske-poti-kupikolo-si-2

Ljubljansko barje leži na južnem delu Ljubljanske kotline in se razprostira na cca 160 kvadratnih km površine. Uvrščeno je na Unescov seznam svetovne kulturne dediščine, zato, preden zapeljemo na Barje preberimo o jezeru, ki je prekrivalo to območje, o koliščarjih, o najstarejšem lesenem kolesu z osjo na svetu, o številnih pticah in metuljih, ki imajo tukaj svoj dom, o Plečnikovi cerkvi v Črni vasi, Iškem vintgarju, sedmih ribnikih v dolini Drage….

Priporočamo strani kot so:

www.Ljubljanskobarje.si, www.visitljubljana.com, https://sl.wikipedia.org/wiki/Ljubljansko_barje

Opis poti

Prevozili bomo del Barja s skokom na Gornji Ig. V kolikor niste iz Ljubljane, je najbolje začeti na Dolgem mostu, kjer je na voljo veliko parkirišče. Seveda se lahko na Dolgi most iz kateregakoli konca Ljubljane pripeljemo tudi s kolesom. Iz centra Ljubljane ali z Viča kar po Tržaški cesti oz. po kateri od njenih vzporednic, če pa prihajamo z gorenjskega konca, lahko parkiramo v Šentvidu ali na Brodu in se podamo do Dolgega mostu po zahodnem ljubljanskem robu.

To pomeni, da v Šentvidu s Celovške ceste zavijemo na Cesto Andreja Bitenca in se vzpnemo čez Šentviški hrib. Nadaljujemo dokler se ta cesta ne priključi na Podutiško cesto, ki nas bo peljala mimo odcepa za Toško Čelo in se spustila na drugo stran, preko Stranske vasi na Dobrovo. Da bomo vedeli, da smo na pravi poti, je koristen podatek, preden se cesta prevesi na drugo stran, smo prevozili kakšen kilometer dolg klanec z maksimalnim naklonom 9% in premagali cca 120 v.m.

Na Dobrovi zavijemo levo, obvozimo otok in nadaljujemo naravnost po Cesti Dolomitskega odreda. Pred nadvozom zavijemo desno na Cesto na Ključ, ki nas pripelje do Tržaške ceste. Zavijemo levo in se po kolesarski stezi po kakšnem kilometru pripeljemo na Dolgi most. (Zemljevid št.2 – spodaj)

kolesarske-poti-kupikolo-si-3

S parkirišča na Dolgem mostu preko Tržaške ceste zapeljemo na Cesto v Gorice in na prvem križišču zavijemo levo na Cesto dveh cesarjev. Na otoku spet levo in nadaljujemo naravnost po Cesti v Mestni log, prečkamo Barjansko cesto in nadaljujemo naravnost preko Ljubljanice, mimo gostilne Livada. Ko prispemo do križišča Jurčkova-Ižanska, zavijemo desno na Ižansko cesto in nadaljujemo do odcepa za Mateno, kjer zavijemo desno. Ko smo na ižanski cesti prevozili nadvoz nad avtocesto, smo vstopili na Ljubljansko barje.

Ravninska in ravna cesta omogoča, da lahko uživamo v nekakšnem melanholičnem miru, ki vlada na Barju. Če smo oboroženi s prej omenjenimi informacijami, Barje popolnoma drugače doživimo, sicer se nam lahko zgodi, da se nam zdi pokrajina dolgočasna. A samo dokler ne ugotovimo, da na obzorju kot na dlani vidimo skoraj vse slovenske vršace, v daljavi celo Triglav. Mateni sledi Brest, Tomišelj, Vrbljene, Strahomer, naredimo krog do Iške vasi, kjer zavijemo desno v smeri Iške in Iškega vintgarja. Če ste ljubitelj konj in jezdenja, v tem območju je tudi nekaj jahalnih centrov. Čudovito se je na konjskem hrbtu podati vzdolž reke Iške.

kolesarske-poti-kupikolo-si-4

Pri odcepu za Gornji Ig zavijemo desno v hrib. Čaka nas cca 5,5 kilometrov, v katerih se dvignemo za cca 300 v.m. To je vzpon, na katerem se zaradi redkega prometa počutimo precej varno. Podlaga je gladka, naklon se izmenjuje med 4-5% do 7-8%, od spomladi do jeseni sonce po tleh riše sence in pričara posebno vzdušje, mešan gozd zagotavlja hlad tudi v najbolj vročih mesecih. Pri tabli Gornji Ig lahko nadaljujemo naprej na Rakitno pod pogojem, da imamo gravel ali gorsko kolo, s cestnim pa se raje obrnemo in spustimo do izhodišča klanca, po isti poti, kot smo prišli.

kolesarske-poti-kupikolo-si-5

V kolikor na vznožju zavijemo desno, smo prej kot v treh kilometrih v Iškem vintgarju. Iški vintgar je slikovita soteska reke Iške. Gre za več kot 300 m globoko sotesko, ki naravno razmejuje dve slovenski pokrajini, Dolenjsko in Notranjsko. Je priljubljen kraj za pohodnike in plezalce, poleti tudi za kopalce, s kolesom pa pridemo lahko le do začetka soteske.

kolesarske-poti-kupikolo-si-7

Na vznožju zavijemo levo in se vrnemo v Iško vas, prečkamo reko Iško, se držimo desne in nadaljujemo po ravni cesti do Iga. V krožišču zavijemo desno v smeri Škofljice, a že na prvem levem ovinku skrenemo in nadaljujemo naravnost proti naselju Draga, do 7ih umetnih ribnikov. Ležijo v dolini, ki jo je izdolbel potok Draščica, ki jih tudi napaja. S cestnim kolesom spet pridemo le do prvih, z gorskim pa lahko nadaljujemo po makadamu skozi gozd in si večino lahko ogledamo od blizu. Po krožni gozdni učni poti se je pa najvarneje sprehoditi kar peš.

kolesarske-poti-kupikolo-si-8

Vrnemo se na krožišče na Igu in se usmerimo desno proti Ljubljani. Sledi vožnja po popolnoma ravni Ižanski cesti nazaj do križišča Jurčkova-Ižanska cesta, kjer smo začeli pot na Barje.

Prevozili smo del Barja, naslednjič pa lahko zavijemo na drugo stran, v Črno vas, do Podpeči, Jezera, Borovnice, mimo Bistre do Vrhnike, Vnanjih in Notranjih Goric…

Prevozila in zapisala: Alenka KupiKolo.si

Maj 2021

Zemljevid poti

Download

Zemljevid poti št. 2 Šentvid - Dolgi most

Kaj sploh je Kupikolo.si?