Ptuj – Kidričevo – Ptujska Gora – Majšperk – Videm pri Ptuju – Ptuj

banner-kolesarskih-poti_-800x300-5
  • Trasa

Izhodišče in cilj na Ptuju (krožna pot)– pot poteka po manj prometnih, asfaltiranih cestah

Potek Ptuj – Zgornja Hajdina – Kidričevo – Lovrenc na Dravskem polju – Pleterje – Mihovce – Podlože – Ptujska Gora – Majšperk – Stanečka vas – Slape – Bolečka vas – Zgornja Pristava – Jurovci – Tržec – Turnišče – Ptuj

• Razdalja

• Primerno za

cestno ali treking kolo

Ptuj in Ptujska Gora

Ptuj je najstarejše slovensko mesto, razpeto med vinorodnimi griči in reko Dravo. Staro je okroglih 2.000 let in ima najstarejšo vinsko klet pod središčem mesta ter enega najlepših gradov na Slovenskem. Mesto, bogato s kvalitetnimi vini, vsako leto gosti Dneve poezije in vina, kjer lahko doživimo čudovit preplet obojega. V mestu se tradicionalno odvija kurentovanje, kjer tekmujejo maske iz različnih krajev, med njimi domača pustna maska kurent, katere izjemnost je prepoznal tudi UNESCO. Nedaleč stran si lahko oddahnemo v Termah Ptuj.

kolesarske-poti-kupikolo-si-6

Ptujska Gora je gručasto naselje v občini Majšperk in znan romarski kraj. Najbolj znana je po baziliki iz poznega 14. stoletja s kipom, ki ponazarja devico Marijo s plaščem, pod katerim ščiti množice. Bazilika Marije Zavetnice s plaščem stoji na vrhu hriba in je ena najbolj poznanih cerkva v Sloveniji, zato tudi najbolj turistična točka tega območja.

kolesarske-poti-kupikolo-si-7

Opis poti

Pot smo začeli na Ptuju. Z nabrežja se podamo preko mostu čez reko Dravo, ki je bil pred leti zgrajen le za pešce in kolesarje. Zavijemo desno in se peljemo v smeri Zgornja Hajdina in naselju Kidričevo. Pot nas na začetku vodi po zelo prometni cesti, ki ni v najboljšem stanju, zato za družinska kolesarjenja raje izberemo vikende. Po nekaj kilometrih zavijemo levo proti Kidričevem, znanem tudi po veliki tovarni Aluminija. Od tu naprej so poti urejene in neprometne, do Lovrenca na Dravskem polju.

kolesarske-poti-kupikolo-si-10

V naselju Lovrenc na Dravskem polju v krožišču zavijemo desno v smeri Cirkovce in v Mihovcih zavijemo levo po ravnici, na koncu zavijemo spet levo in skozi Podlože pridemo do odcepa za Ptujsko Goro, kjer zavijemo desno v hrib. Lahko pa v krožišču v Lovrencu nadaljujemo naravnost proti Ptujski gori, ki je od tam že lepo vidna. Pot si na ta način skrajšamo in nas ravno tako pripelje pod Ptujskogorski klanec.

kolesarske-poti-kupikolo-si-2

Naklonina na slabe dveh kilometrih klanca, ki nas vodi na Ptujsko Goro, ne preseže 8%, razen zadnjih 100 metrov pod cerkvijo. Tisti del pa doseže 15 %, a je kratek. Namesto zelo strmega odseka lahko izberemo tudi stopnice in zadnji del poti opravimo peš. Kraj je idealen za krajši postanek. Desno ob cerkvi si lahko dotočimo vodo, lučaj stran je Okrepčevalnica, na zadnji strani cerkve je lep razgled na okoliške kraje.

kolesarske-poti-kupikolo-si-7

S Ptujske Gore se lahko spustimo po krajši poti direktno v naselje Slape, a je klanec izredno strm in ozek. Mi smo do tja prišli po daljši poti, preko Majšperka. Po spustu nas pot pelje do krožišča, kjer v drugem izvozu krenemo v smeri Stanečka vas in naprej v Slape. Peljemo mimo Janškega vrha, skozi Slape, Bolečko vas, Zgornja Pristava, Jurovce do Tržca.

kolesarske-poti-kupikolo-si-3
kolesarske-poti-kupikolo-si-11

V naselju Tržec ob avtocesti Ptuj – Gruškovje izberemo vzporedno cesto proti Ptuju. Peljemo se skozi naselje Turnišče, čez nadvoz nad avtocesto, mimo industrijske cone Perutnine Ptuj do krožišča, kjer izberemo drugi izvoz in v naslednjem krožišču zavijemo desno proti mostu, kjer smo zjutraj začeli. Pred mostom je znameniti Ptujski prstan, kje lahko zavijemo levo in se zapeljemo še do Kampa in Term Ptuj.

kolesarske-poti-kupikolo-si-9

Zapisal: Bojan Kramberger

oktober 2021

Zemljevid poti

Download

Kaj sploh je Kupikolo.si?