Škofja Loka – Sv. Lenart – Stari vrh – Breznica pod Lubnikom (Passo di Nace) – Škofja Loka

• Trasa

Izhodišče in cilj Škofja Loka (krožna pot) – pot poteka po asfaltiranih in makadamskih cestah

Potek  Škofja Loka – Praprotno – Zg. Luša – Sv. Lenart – Rovte v Selški dolini – vojaška cesta smer Stari vrh – Zapreval – Greblica – Četena Ravan – Javorje – Mlaka –  Prdole –  Breznica pod Lubnikom (Nace) – Škofja Loka

• Razdalja

• Podlaga

asfalt in makadam

• Primerno za

gravel, lahko tudi treking ali gorsko kolo

Opis poti

Prelepo, zelo razgledno pot začnemo na parkirišču bivše vojašnice v središču Škofje Loke. Podamo se v Selško dolino in se prek Starega vrha ter Lubnika na drugi strani spustimo v Poljansko dolino, od koder se vrnemo v Škofja Loko.

kolesarske-poti-kupikolo-si-stari vrh

Po cca 7 kilometrih vožnje od izhodišča v smeri Železnikov, v Praprotnem zavijemo levo proti Zgornji Luši, Sv. Lenartu in Staremu vrhu. Nadaljujemo in po nekaj kilometrih zavijemo desno proti Svetemu Lenartu in Rovtu. Od tu se cesta bolj vzpne, a naklonina ne preseže 10%.

V Svetem Lenartu se ustavimo pri zanimivi cerkvi z enakim imenom, ki stoji na robu hriba. Pri njeni obnovi je sodeloval tudi Jože Plečnik, kar je mogoče opaziti v določenih elementih. Zanimivi pa so tudi tlaki iz narezanih okroglih tanjših debel. Ob cerkvi si lahko nalijemo svežo vodo, kar nam kolesarjem v vročih dneh pride zelo prav.

Nadaljujemo pot proti Rovtam v Selški dolini, kjer se na vrhu priključimo na staro vojaško cesto. Če smo se do sedaj vozili po asfaltni podlagi, od tu skozi gozd sledi nekaj kilometrov makadama. Spremljajo nas čudoviti razgledi na smučišče Stari vrh, na neoskrunjeno naravo krajev, ki jih je v svojih delih velikokrat povzdigoval Ivan Tavčar. Rodil se je prav tukaj, v Poljanah nad Škofja Loko.

kolesarske-poti-kupikolo-si-stari vrh

Prečkamo smučišče Stari vrh in nadaljujemo proti Četeni Ravni, kjer se cesta prevesi na drugo stran. Po krajšem spustu zavijemo levo za Poljane in Javorje. Za tem moramo biti pozorni na odcep Mlaka, kjer spet zavijemo levo. Pot nas pripelje do makadamskega odseka in razpotja za Gabrško goro in Škofja Loko/Lubnik.

Držimo se leve in se po nekaj kilometrih makadama in vztrajnega blagega vzpona spet priključimo na asfalt. Nato se cesta prevesi v spust in kmalu pripelje do popularne okrepčevalnice Nace.

Če so nam prej oči počivale na pobočjih Selške doline, nas zdaj razvajajo pogledi na hribovje v Poljanski dolini. Najbolj priljubljen škofjeloški kolesarski klanec je dobil ime Passo di Nace po prej omenjeni okrepčevalnici. Od tu sledi še 7 kilometrov spusta do Podpulfrce, kjer se usmerimo levo in po cca 2 kilometrih pridemo do Škofja Loke.

Zapisala: Alenka KupiKolo.si

julij 2021

Zemljevid poti

Download

Kaj sploh je Kupikolo.si?