Novo mesto – Kartuzija Pleterje – Kostanjevica na Krki – Otočec – Novo mesto

banner-kolesarskih-poti_-800x300-4
  • Trasa

Izhodišče in cilj Novo mesto  (krožna pot)– pot poteka po manj prometnih, asfaltiranih cestah

Potek  – Novo mesto (Žabja vas) – Mali Slatnik – Križe – Gor. Suhadol  – Tolsti Vrh  – Cerov Log(levo) – Gorenje Vrhpolje – Dolenje Vrhpolje – Šmarje – Kartuzija Pleterje – Mali Ban – Veliki Ban – Kostanjevica na Krki – Malence – Zameško – Čučja Mlaka – Družinska vas – Dolenje Kronovo – Gorenje Kronovo – Otočec – Lešnica – Novo mesto (Žabja vas)

• Razdalja

• Podlaga

asfalt

• Primerno za

cestno, lahko tudi treking kolo

Opis poti

Pot začnemo v Novem mestu. V Žabji vasi blizu Petrola lahko parkiramo pri enem od nakupovalnih centrov. Na prvem križišču zavijemo desno na medkrajevno cesto proti Šentjerneju, s katere pa že pri Malem Slatniku skrenemo desno v smeri Veliki Slatnik. Namesto po precej prometni cesti, se bomo peljali po lokalnih, skoraj praznih cestah, gor in dol med vinogradi in uživali v vožnji skozi dolenjske vasi.

kostanjevica-na-krki-kupikolo.si

Nadaljujemo skozi Križe, Velike Brusnice, Gor. Suhadol, v Cerovem Logu se držimo leve…do Šmarja, kjer zavijemo desno proti Kartuziji Pleterje.

Kartuzija je katoliški samostan, ki je sicer zaprt za obiskovalce, saj menihi živijo v samoti in tihoti. Možen je ogled stare gotske cerkve in multivizijske predstavitve o zgodovini in življenju kartuzijanov. Njihove odlične izdelke, kot so med, hruška, vino itd. pa lahko kupimo v njihovi trgovini in prek spleta.

Peljemo se ob kartuzijanskem obzidju do konca in pri znamenju zapeljemo levo v hrib, da se vrnemo na lokalno cesto. Tu se začne nekaj kilometrski vzpon na Mali in Veliki Ban, strmina ne presega 10%. Z vrha sledi dolg spust in ob zaključku pademo v naročje Galeriji Božidar Jakac v Kostanjevici na Krki.

kostanjevica-na-krki-kupikolo.si

Sredi dvajsetih let prejšnjega stoletja se je v Kostanjevici začel intenzivni kulturni utrip, zato tu najdemo številne kulturne spomenike, umetniške zbirke in prvo Forma vivo v Sloveniji. Krovna ustanova, ki skrbi za to, je Galerija Božidar Jakac. Izjemoma nam dovolijo, da ob kolesu prečkamo dvorišče, sicer pa galerijo obvozimo, da pridemo do mostu, ki vodi v središče mesta.

Osrednji del nadvse očarljive Kostanjevice na Krki, z le dvema vzporednima ulicama, leži na umetno zgrajenem otoku sredi reke Krke. Naselje, ki je hkrati najstarejše in najmanjše mestece na Dolenjskem, sodi med pomembna kulturna središča, ki se ga je zaradi pogostih poplav prijelo ime Dolenjske Benetke. Otok lahko obvozimo s čolnom, supom, na nabrežju je zgrajeno kopališče.

Po postanku se odpravimo nazaj proti Novemu mestu. Ob izhodu iz Kostanjevice, na krožišču, ne izberemo ceste, ki vodi v Šentjernej, pač pa zavijemo rahlo desno v smeri Smednik in se spet podamo skozi dolenjske vasi, le, da nas sedaj čaka skoraj 20 kilometrov ravnice, ki nam jo začini čelni veter in zgoče sonce, sploh, če se vračamo v zgodnjih popoldanskih urah. A z dosti vode ne bo problema.

kostanjevica-na-krki-kupikolo.si

Podamo se preko Malenc, Čučje Mlake, pri Dobrovi pri Škocjanu pazimo, da ne zavijemo proti Škocjanu, pač pa sledimo oznakam za Otočec. Zapeljemo pod avtocesto, nekaj kilometrov vozimo vzporedno, se pri Gorenjem Kronovem priključimo na kolesarsko stezo, ki nas skozi Otočec pripelje do Novega mesta. Če se nam ne mudi preveč, se obvezno ustavimo na Gradu Otočec in sprehodimo po grajskem parku ali si v grajski kavarni privoščimo kakšno njihovo odlično slaščico.

Ob kakšni drugi priliki se z gorskim kolesom v Gorenjem Kronovem podamo čez hrib, prek naselja Dobovo in skozi gozd v nekaj kilometrih dosežemo Šmarješke toplice, od koder lahko nadaljujemo do Klevevških toplic, naravnega bazena, v katerem se zbira izvirska termalna voda, ki ima vse leto okoli 24°C, zato je primerna za kopanje. V kombinaciji z zelo mrzlo Raduljo, ki pribrzi po soteski navzdol, je kopanje kar doživetje.

Za konec se zapeljemo skozi center Novega mesta. V kolikor se prej nismo ustavili, se v Bistroju Marof, ki se nahaja v sklopu športne dvorane Marof, nagradimo z vrhunskim sladoledom. Po Rozmanovi ulici nadaljujemo do Glavnega trga, prevozimo znameniti Kandijski most, ki je vsako leto zaključno prizorišče dirke Po Sloveniji in se levo po Kandijski cesti vrnemo do izhodišča.

Pot je več kot le kolesarjenje, obiščemo toliko dolenjskih znamenitosti, da lahko obogatimo tudi zakladnico svojih vedenj in znanj.

Zapisala: Alenka kupikolo.si

julij 2021

Zemljevid poti

Download

Kaj sploh je Kupikolo.si?