Škofja Loka – Sv. Lenart – Stari vrh – Breznica pod Lubnikom (Passo di Nace) – Škofja Loka

• Trasa

Izhodišče in cilj Škofja Loka (krožna pot) – pot poteka po asfaltiranih in makadamskih cestah

Potek  Škofja Loka – Praprotno – Zg. Luša – Sv. Lenart – Rovte v Selški dolini – vojaška cesta smer Stari vrh – Zapreval – Greblica – Četena Ravan – Javorje – Mlaka –  Prdole –  Breznica pod Lubnikom (Nace) – Škofja Loka

• Razdalja

• Podlaga

asfalt in makadam

• Primerno za

gravel, lahko tudi treking ali gorsko kolo

Opis poti

Prelepo, zelo razgledno pot začnemo na parkirišču bivše vojašnice v središču Škofje Loke. Podamo se v Selško dolino in se prek Starega vrha ter Lubnika na drugi strani spustimo v Poljansko dolino, od koder se vrnemo v Škofja Loko.

kolesarske-poti-kupikolo-si-stari vrh

Po cca 7 kilometrih vožnje od izhodišča v smeri Železnikov, v Praprotnem zavijemo levo proti Zgornji Luši, Sv. Lenartu in Staremu vrhu. Nadaljujemo in po nekaj kilometrih zavijemo desno proti Svetemu Lenartu in Rovtu. Od tu se cesta bolj vzpne, a naklonina ne preseže 10%.

V Svetem Lenartu se ustavimo pri zanimivi cerkvi z enakim imenom, ki stoji na robu hriba. Pri njeni obnovi je sodeloval tudi Jože Plečnik, kar je mogoče opaziti v določenih elementih. Zanimivi pa so tudi tlaki iz narezanih okroglih tanjših debel. Ob cerkvi si lahko nalijemo svežo vodo, kar nam kolesarjem v vročih dneh pride zelo prav.

Nadaljujemo pot proti Rovtam v Selški dolini, kjer se na vrhu priključimo na staro vojaško cesto. Če smo se do sedaj vozili po asfaltni podlagi, od tu skozi gozd sledi nekaj kilometrov makadama. Spremljajo nas čudoviti razgledi na smučišče Stari vrh, na neoskrunjeno naravo krajev, ki jih je v svojih delih velikokrat povzdigoval Ivan Tavčar. Rodil se je prav tukaj, v Poljanah nad Škofja Loko.

kolesarske-poti-kupikolo-si-stari vrh

Prečkamo smučišče Stari vrh in nadaljujemo proti Četeni Ravni, kjer se cesta prevesi na drugo stran. Po krajšem spustu zavijemo levo za Poljane in Javorje. Za tem moramo biti pozorni na odcep Mlaka, kjer spet zavijemo levo. Pot nas pripelje do makadamskega odseka in razpotja za Gabrško goro in Škofja Loko/Lubnik.

Držimo se leve in se po nekaj kilometrih makadama in vztrajnega blagega vzpona spet priključimo na asfalt. Nato se cesta prevesi v spust in kmalu pripelje do popularne okrepčevalnice Nace.

Če so nam prej oči počivale na pobočjih Selške doline, nas zdaj razvajajo pogledi na hribovje v Poljanski dolini. Najbolj priljubljen škofjeloški kolesarski klanec je dobil ime Passo di Nace po prej omenjeni okrepčevalnici. Od tu sledi še 7 kilometrov spusta do Podpulfrce, kjer se usmerimo levo in po cca 2 kilometrih pridemo do Škofja Loke.

Zapisala: Alenka KupiKolo.si

julij 2021

Zemljevid poti

Download

Kaj sploh je Kupikolo.si?

Celje – Šmohor – Celje

banner-kolesarskih-poti_-800x300-3
  • Trasa

Izhodišče in cilj: Celje

Potek: Celje – Kasaze – Liboje – Dom na Šmohorju – Malič – [V1: Zabukovica – Migojnice] ali [V2: Tremerje] – Celje

• Razdalja

• Najdaljši klanec

10 km, 600 metrov višinske razlike

• Podlaga

pretežno makadam in gozdne poti, povezovalne ceste asfalt

• Primerno za

gorsko kolo, treking z manj užitka

V1 gravel kolo

Opis poti

Pot začnemo v Celju, kjer najlažje parkiramo v okolici železniške postaje. S kolesarjenjem začnemo po urejeni peš/kolesarski poti ob desni strani reke Savinje, v smeri proti njenemu toku. Po asfaltni poti pridemo do kavarne in picerije Špice. Nadaljujemo naravnost, podlaga se spremeni  v urejen makadam. Ob poti opazimo viseči most čez reko Savinjo, mi pa še zmeraj nadaljujemo naravnost v urejeno gozdno traso. Po približno 6 kilometrih poti pridemo do konca gozda in naša pot doseže glavno cesto Petrovče – Liboje. Vključimo se na glavno cesto v smeri Liboj (levo), prečkamo reko Savinjo in nadaljujemo naravnost.

Po približno 4 kilometrih glavne ceste dosežemo kamnolom na desni strani in nadaljujemo naravnost. Po dodatnih 2 kilometrih dosežemo tablo, ki nas usmeri na »Dom na Šmohorju«, ki pa je bolj orientacijska, saj se naša pot nadaljuje naravnost. Za tablo se cesta strmo vzpne in nas s približno 15% klancem dodobra ogreje. Pot se nato vije po deloma asfaltni, deloma makadamski poti, vmes pa najdemo tudi kakšen krajši odsek s 25% naklonom. Pot poteka po zelo neprometni poti in po dobrih 3 km dosežemo križišče, ki si ga zapomnimo in v katerem nadaljujemo v smeri proti Domu na Šmohorju (levo), kar nakazujejo tudi smerne table. Makadamska cesta se spremeni v asfaltno, prečka kraj Šmohor, kjer bomo na desni strani videli cerkvico. Po približno 50 metrih za cerkvico nas smerne table usmerijo proti Domu na Šmohorju, levo, čez pašnik (če zgrešimo in gremo po glavni cesti, tega dosežemo po manj kot 100 metrih). Dosegli smo Dom na Šmohorju.

kolesarske-poti-kupikolo-si

Od Doma na Šmohorju lahko nadaljujemo proti najvišji točki, Maliču, ki je z 936m nmv tudi najvišja točka našega izleta. Od Doma se spustimo približno 100 metrov po glavni cesti naprej in kmalu zagledamo odcep levo po makadamski poti in smernimi tablami za Malič. Od tam sledimo poti po makadamu skozi gozd, kjer se bomo v slabih 2 kilometrih konkretno namučili, saj pot preseže tudi 20% naklona. Vmes se nam odpira pogled proti kraju Laško, na desni strani pa bomo med potjo opazili tudi izletišče za jadralne padalce. Na vrhu Maliča je oddajnik. Pot nazaj je mogoča le po isti poti.

kolesarske-poti-kupikolo-si-3

Ko se vrnemo do Doma na Šmohorju, imamo več možnosti spusta:

V1: Za lažjo verzijo izberemo pot nazaj do križišča, ki smo ga omenili prej. Dosežemo ga po dobrih 2 kilometrih poti. Namesto poti desno, po kateri smo prišli, nadaljujemo naravnost, v smeri Zabukovice. Pot poteka po makadamu skozi gozd in se vmes na kratko dviga in spušča. Po nekaj minutah dosežemo vrh in od tam se samo še spustimo v kraj Zabukovica. Podlaga se vmes spremeni v asfaltno in po približno 9 kilometrih ovinkastega spusta dosežemo kraj Griže in križišča, kjer nas reklamne table usmerijo desno v smeri Sadjarstva Mirosan. Cesti sledimo 2,5 kilometra, mimo nasadov, nakar dosežemo glavno cesto po kateri smo peljali v smeri Liboj. Na glavni cesti se usmerimo levo, prečkamo reko Savinjo in zavijemo na isto pot, po kateri smo prišli iz kraja Celje. Dosežemo viseči most, nato kavarno in picerijo Špico in se po približno 6 kilometrih vrnemo do našega izhodišča.

V2: Druga možnost spusta je po planinski poti, ki je tehnično precej zahtevnejša. V tej izvedbi od doma nadaljujemo proti Maliču, torej z glavne ceste zavijemo na makadamsko cesto, ampak kaj kmalu – po približno 200 metrih, zavijemo desno po zelo strmi planinski poti. Gozdna pot se nato umiri in postane lažje prevozna. Ves čas sledimo planinskim oznakam in oznakam proti kraju Tremerje. Vmes prehajamo med makadamsko in gozdno potjo, ki pa se na nekaterih delih kratko in strmo dvigne. Pot tehnično zahteva vsaj nekaj izkušenj z vožnjo po planinskih poteh. Po približno 8,5 kilometrih dosežem Tremerje. Nadaljujemo po cesti mimo kmetije v smeri čistilne naprave. Prečkamo reko Savinjo, nato nadaljujemo po kolesarski stezi, ki nas pripelje do našega izhodišča – železniške postaje v Celju.

kolesarske-poti-kupikolo-si-2

Dodatno:

Dom na Šmohorju je tudi cilj vsakoletnega dogodka »Vzpon na Šmohor«, saj do njega pelje lepa asfaltna cesta iz Laškega in je s tem prevozna tudi s cestnim kolesom.

Zapisal: Domen Preložnik

Foto in GPX: Domen Preložnik

julij 2021

Zemljevid poti

Download

Kaj sploh je Kupikolo.si?