KOLESARSKA TRASA OLIMJE

Čudovita narava, znamenitosti, podnebje, nastanitveni hoteli, reka, vodni zabaviščni park in terme letno pritegnejo veliko število turistov v Podčetrtek in njegovo okolico. Prav tako je na tem delu urejenih precej kilometrov kolesarskih poti, ki so med kolesarji zelo priljubljene. Trasa se prične v Rogaški Slatini, poteka skozi kraje Rajnkovec, Pristavica, Sveta Ema, Sodna Vas, Podčetrtek, Olimje, Pristava pri Mestinju, Plat, Prnek in zaključi v Rogaški Slatini.

Znamenitosti, ki se nahajajo na tovrstni trasi, so pomensko in številčno izjemne. Razgled iz cerkve Svete Eme je svojevrsten, terme Olimia ter vodni park Acqualuna ponujata izjemna doživetja ter sproščanje vseh delov vašega telesa. V Olimju je tudi zanimiv Minorski samostan, ki ponuja neskončno dobrot in skrivnosti na področju zdravilstva. Izpustiti ne smemo niti ogledov farme jelenov, vinske kleti, pivovarne, čokoladnega butika, hiše čarovnic, golf igrišča in še mnogo več. Praktično najdemo na tako majhnem teritoriju nekaj primernega za vsak okus. Več si skoraj ne moremo želeti.

Dolžina: 39 km
Čas: 3,5 h

ŠTAJERSKA TRASA

Štajerska je za kolesarje zanimiva destinacija, predvsem zaradi Pohorja, ki ponuja obilico poti, kjer prometa praktično ni. V zimskem času obratuje tukaj smučišče, v toplejših dneh pa ureditev parka omogoča spuščanje s kolesi.

Priljubljena kolesarka trasa se vije po vzhodnem delu Pohorja in tako poteka od Maribora do Hotela Bellevue, kjer leži tudi gondolska žičnica, ki nas pelje na Pohorje. Vzpon do omenjenega hotela poteka po gozdni cesti iz Rožne Doline pa vse do Kordeka. Vrtenje pedal poteka predvsem v gozdnatem predelu, zato visoke temperature v poletnih dneh na kolesarski trasi ostajajo zmerne. Nad Snežnim stadionom je ogleda vredna razgledna točka, ki odpira pogled na Slovenske gorice, Dravsko dolino in Dravsko polje.

Dolžina: 29 km
Čas: 3 h

KRNIŠKA KOLESARSKA POT

Slovenija je pravi biser narave. Zato je za kolesarje še toliko bolj privlačna. Tako domače kot tuje. Zanimiva trasa, ki se nahaja na Gorenjskem, se razprostira po Triglavskem narodnem parku. Kolesarska pot povezuje izjemne destinacije, vključuje znamenitosti doline, v zgornji Radovni pa se združi z že obstoječo kulturno potjo.

Dolžina: 17 km
Čas: 2 h

POGANJANJE PEDAL PO KRANJSKI GORI

Kranjska Gora je pravi slovenski zimski biser, saj s svojimi turističnimi nastanitvami ponuja veliko lagodja smučarjem in ljubiteljem smučarskih poletov v bližnji Planici. V toplejših mesecih pa je pravo kolesarsko središče, saj ponuja kolesarski park za spuste ter kolesarske poti v neposredni bližini. Prav tako je tukaj veliko nastanitvenih objektov, ki kolesarjem zagotavljajo pravo udobje z nastanitvenimi objekti, spa centri, bazeni in igralnimi saloni.

Pot iz Rateč proti vzhodu poteka bo bivši železniški progi in je tako prava idila za kolesarjenje. Izberemo si lahko pot iz Kranjske gore do Rateč ali do Jesenic. Trasa je primerna za nezahtevne kolesarje ali družine, saj poteka pretežno po ravninskem delu in biserih Gorenjske. Zaradi ostalih udeležencev na tej poti je potrebna previdnost in obzirnost.

Trasa se začne v Kranjski gori in vodi do Podkorena, kjer se pripeljemo do naravnega rezervata Zelenci, kjer izvira Sava Dolinka. Že samo ime Zelenci pove, da gre za nekaj izjemnega, naravnega in zelenega. Od tam naprej pa se dolina počasi odpre in prikaže se dolina Planice, ki s svojimi skakalnicami doseže vrhunec marca, saj gosti prvenstvo v smučarskih poletih, v ostalih letnih časih pa poskrbi za ostale športne radosti, saj zajema nov in posodobljen športni center. V poletnih dneh je možno spuščanje z zip linom iz vrha skakalnice (velikanke) v dolino. Za najzahtevnejše pa ponuja traso iz Kranjske gore mimo jezera Jasna na vrh prelaza Vršič.

Dolžina: 5,7 km
Čas: 1 h

KOLESARJENJE PO KOČEVJU

Kolesarjenje po Kočevskem ima kot vsaka druga kolesarska tura v Sloveniji poseben značaj. Posebna doživetja lahko užijemo na kolesu, saj se po poti iz Kočevja do Fridrihštajna, Jelenovega studenca in po označeni poti naprej do Lazov in Kočevske Reke zlijemo z okolico. Na poti si lahko ogledamo različne zanimivosti, kot so gozdni rezervat Mestni vrh, pokopališče kočevskih Nemcev v Novih Lazih, Reško jezero, najdebelejši oreh v Kočevski Reki, grad Fridrihštajn in Planinska koča pri Jelenovem studencu.

Dolžina: 19 km
Čas: 2,5 h

NADIŽA – KOBARID

V slikovitem Kobaridu poženemo svoja pedala v smeri vasi Svino. Do te vasi nas vodi krajši in blag vzpon, ki pa se kmalu konča. V omenjeni vasi krenemo desno in nadaljujemo do vasice, ki leži pod Matajurjem. Nato se v vasi Sužid držimo skrajno levo in tako zopet zapeljemo na stransko pot, ki povezuje našo naslednjo vas Robič. Tik pred vasjo se peljemo po usmeritvah za Breginj, vendar ne pozabimo zaviti levo skozi vas Kred. Tukaj lahko ocenimo našo pripravljenost in se na podlagi tega odločimo, ali bomo pot nadaljevali skozi vas Breginj in ob reki Nadiži nazaj ali pa se držimo desne strani, ki nas tako popelje do znamenitih Korit in kopališča v vasi Robič. Zaradi številnih tolmunov je pot čudovita in daje občutek umirjenosti ter mogočnosti. Cesta med vasjo Sužid in Svino nas popelje po sredini Kobariškega Blata do cilja.

Pokrajina te kolesarske ture je nekaj posebnega in na vsakem koraku ponuja svoje danosti in postreže s presenečenji. Pot poteka pretežno po Kobariškem Blatu, ki je ime dobilo po močvirnatem svetu, ta pa je bil kasneje izsušen. V zgodovini so na tem območju obratovali številni mlini. Pot očara z velikim številom živalskih in rastlinskih vrst, ki se tukaj nahajajo. Tukaj je potekala tudi železniška povezava med Kobaridom in Čedadom. Območje tako ponuja pravi raj za kolesarje in pohodnike, saj je veliko stranskih, makadamskih in kolovoznih poti. Svež gorski zrak in prečudovita reka Nadiža pa območju pričarajo pravi raj.

Dolžina: 16 km
Čas: 1,5 h

PO POTEH OKOLI KANINA

Kolesarska tura okoli Kanina je zelo zahtevna, zato jo priporočamo le najzahtevnejšim kolesarjem. Kolesarska trasa je zelo zanimiva, saj poteka po gorskih planotah slovenskega in italijanskega ozemlja. Pot poteka prek gorskih prelazov, kar še dodatno otežuje delo kolesarja na precej dolgi poti.

Pot se prične v Bovcu, skozi vas Žaga se odpeljemo v smeri Učja (Italija). Po daljšem klancu navzgor sledi nekaj spusta, ki se konča pri mejnem prehodu Slovenije z Italijo. Ko prečkamo mejo, se odpravimo proti vasi Učja (italijansko Uccea) in od tam po ozki asfaltni cesti navzdol po klancu do prelaza Krnica. (Sella Carnizzia – 1092 m). Do vasi Rezija (Val Resia) poteka strm klanec navzdol, nato zavijemo na levo stran, kjer se začnemo približevati glavni cesti za Videm in Trbiž (Udine in Tarvisio). Na glavni cesti zavijemo desno proti Trbižu in po dolini reke Bele pot nadaljujemo do vasi Kluže (Chiusaforte).
Tukaj zapustimo glavno prometno cesto in se obrnemo proti mostu čez reko Belo (rio Fella) in preko mostu nadaljujemo proti Snežnemu sedlu (Sella Nevea). Po nekaj ravninskih kilometrih se začne dvigovati strm klanec navzgor in tako po prevoženih serpentinah končno doseže vas in prelaz Snežno sedlo (Sella Nevea 1190m). S prelaza se spustimo navzdol mimo Rabeljskega jezera (Lago del Predil) po Jezerski dolini (val Rio del Lango) do križišča za Trbiž (Tarvisio) in Predel. Na tamkajšnjem križišču zavijemo desno do mejnega prehoda, ki se nahaja na prelazu Predel (1156m). Do startne točke v Bovcu nas loči samo še spust mimo vasi Log pod Mangartom.

Dolžina: 96 km
Čas: 12,5 h

S KOLESOM PO BOVŠKI OKOLICI

Kolesarska tura je namenjena predvsem družinam, saj se pot odvija na prečudoviti lokaciji s slikovito naravo in ostalimi danostmi, ki nam jih Bovec ponuja. Tura se začne v samem mestnem središču v Bovcu, od tam pa boste svoja kolesa lahko poganjali po prečudovitih ravnicah in poljih v okolici Bovca. Ob lahkotnem ritmu boste neizmerno uživali v lepoti gorskega sveta Julijskih Alp.

Dolžina: 7 km
Čas: 1 h

GORENJSKE KOLESARSKE LEPOTE

Kolesarska trasa na Gorenjskem je zelo zanimiva, saj se od Begunj vije naprej do romarskih Brezij. Cesta je malo prometna in tako kolesarju omogoča veliko varnosti. Pot je večinoma prekrita z asfaltom in ponuja izjemna doživetja. Iz Begunj gre cesta proti Tržiču, kjer stoji grad Kamen, in po pobočju Dobrče. Kolesarimo skozi zanimive vasice, sadovnjake in travnike, ki kolesarju pustijo lep spomin. V Zadnji vasi zavijemo desno po poti v vas, od koder se spustimo po slikoviti gozdni poti proti Peračici. Ena izmed možnosti je, da v Zadnji vasi svojo pot nadaljujete po asfaltirani cestni povezavi do vasi Laše, od koder se cesta nadaljuje vse do Brezij.

Dolžina: 18,5 km
Višinska razlika: 270 m

TURNA POT PO NANOŠKI PLANOTI

Pot se prične v Vipavi in se nadaljuje proti Podnanosu, mimo lovske koče Vojkovo in naprej do turistične kmetije Abram, od tam pa v Sanabor in skozi vas Vrhpolje nazaj v startno točko.

Iz Vipave proti Podnanosu se podamo po manj prometni cesti, ki se vije po ravninskem delu, iz Podnanosa nadaljujemo pot po Rebrnicah, kjer se začne cesta vzpenjati v klanec. Na poti nas tabla obvesti in na levo popelje proti Nanoški planoti. Pot se vztrajno dviguje po klancu mimo korit in tako kar hitro prekolesarimo nekaj sto metrov nadmorske višine. V smeri turistične kmetije Abram se zapeljemo mimo lovske koče Vojkovo. Pot nadaljujemo po prekrasnem okolju čez Ravnik, od tukaj pa se začne pot spuščati. Kmalu se pripeljemo v vas Sanabor, ki je znana po cerkvi svetega Danijela in ostankih iz prve svetovne vojne, ki se nahajajo na samem hribu. Ko se od tam odpravimo nazaj proti dolini, nas iz leve strani pričaka hudournik Bela, ki je kot nalašč za kratko osvežitev. Pot se še vedno spušča proti dolini in na hribu nad vasjo Vrhpolje se lahko ustavimo pri Teodozijevem križu, ki je bil postavljen v čast znameniti bitki med Teodozijem in Evgenijem. S tem pa smo tudi že bližje cilja, saj nas pot popelje skozi vas Vrhpolje in čudovite vinograde nazaj proti Vipavi.